יום רביעי, 5 בינואר 2011

מדרסים

מדרסים ונוחות

שימוש במדרסים אורטופדיים נעשה על ידי מגוון רחב של אוכלוסיות בחברה. מדרסים אורטופדיים מאפשרים למשתמשים בהם ללכת בצורה נוחה ויציבה על כפות הרגליים. הם מונעים כאבים, עיוותים ומאפשרים לכפות הרגליים לפסוע בצורה בריאה. מדרסים מקלים על חיי הסובלים מבעיות אורטופדיות שונות בכף הרגל. אחת מן הבעיות הנפוצות בכף הרגל שבה משתמשים במדרסים אורטופדיים היא כמובן בעיית הפלטפוס (כף רגל שטוחה).

מדרסים לנשים

אחת מן הקבוצות שמשתמשות פעמים רבות במדרסים אורטופדיים היא נשים. מדובר בעיקר בנשים שנועלות נעלי עקב, שכידוע גורמות בטווח הרחוק נזק לכף הרגל. נעל עקב יוצרת עבור כף הרגל זווית הליכה שאינה מטיבה עמה.

היא מעקמת את כף הרגל וגורמת לרוב משקל הגוף ללחוץ על אצבעות כף הרגל וכל האזור הקדמי שלה. נשים שמשתמשות בנעלי עקב לאורך זמן ושנים, עשויות ללקות בבעיות אורטופדיות קשות בכף הרגל, שכוללות עיוות ושינוי צורה וכמו כן, בעיות אורטופדיות כרוניות. אחת הדרכים לטפל בבעיות אורטופדיות מסוג זה, היא לבישת מדרסים אורטופדיים שמותאמים לנעל העקב עצמה. בשימוש עם מדרסים אלו, מתחלק המשקל באופן שווה בין כל כף הרגל, על אף נעילת העקב. בנוסף, הם גם תומכים בקשת של כף הרגל שנוצרת מהשימוש בנעל העקב.

לא רק נשים שנועלות לאורך זמן נעלי עקב יכולות להשתמש במדרסים אורטופדיים. אחת מהאוכלוסיות שעושות את השימוש הרב ביותר בנעלי עקב היא דוגמניות. מתוקף תפקידן, דוגמניות נמצאות בעמידה יום יומית על נעלי עקב, לעתים משך שעות ארוכות וימים רצופים. הלחץ שנוצר על כפות רגליהן הוא עצום ועלול לגרום להן לנזק בלתי הפיך. שימוש עקבי במדרסים אורטופדיים ימנע מהן נזקים כאלו, יקל על כפות הרגליים שלהן ויאפשר להן לעבוד לאורך זמן עם מינימום בעיות. מדרסים אורטופדיים עוזרים פעמים לבעיות אורטופדיות מולדות וגם בעיות אורטופדיות שהתרחשו עם הזמן. ישנם אנשים שנולדים עם בעיות אורטופדיות שלהן יש צורך בהתאמה אישית של מדרסים אתם יצטרכו ללכת כל חייהם.

מטבע הדברים, המדרסים הופכים להיות בלויים עם השנים ולכן יש צורך בהחלפתם כל תקופה. הדבר נוגע בעיקר לילדים שקצב התפתחותם מהיר יותר וכפות הרגלים שלהם גדלות. ישנם אנשים שסובלים מבעיה אורטופדית זמנית בכף הרגל ששימוש במדרסים אמור לסייע להם לפסוע עם כפות הרגליים ביתר קלות ולאפשר לכפות הרגליים שלהם להחלים ביתר קלות.

בדיקת מדרסים

לפני רכישה של מדרסים אורטופדיים יש כמובן צורך בבדיקה מקיפה על ידי אורטופד, שיחליט אם אתם בכלל זקוקים להם או לא.
במידה והוחלט שכן, מומלץ לבחור מדרסים אורטופדיים בקפידה ובהמלצת האורטופד וכן לוודא שהם עומדים בדרישות הרפואיות המתבקשות. המדרסים צריכים להיות נוחים וקלים לתפעול.