יום חמישי, 23 ביוני 2011

דלתות כמרכיב טבעי בכל בית

דלתות הן חלק מהנוף הטבע בכל דירה ובית. בתפקידן הבסיסי הן משמשות כחלל פתוח שדרכו ניתן להיכנס לכל חדר. הן גם יוצרות הפרדה בין חדרים ומאפשרות לעבור מחדר לחדר ביתר קלות. כמות הדלתות שמותקנת בכל מבנה תלויה מאד בגדולו וכן בכמות החדרים והחללים השונים שבו.

מעבר להיותן פונקציה הכרחית בכל בית, הן  מאפשרות פרטיות בחדרים עצמם וכן משמשות כמקדם ביטחון בפני זרים שאינכם חפצים כי ייכנסו לדירה. דלתות בבית יכולות להיות מגוונות בגודל, בצבע וכן בעיצוב שלהן.
   
סוגי דלתות בבית

אם ברצונכם לעצב את הבית ולשוות לו מראה ייחודי, תכנון נכון של הדלתות שיופיעו בכל חלל הוא משמעותי לא פחות מעיצוב של חלקים אחרים בבית. הדבר הראשון שלרוב דואגים לו בבית מבחינת דלתות הוא כמובן דלת הכניסה. דלת זו משמשת למעשה את המעבר הראשוני והכניסה המרכזית לחלל המגורים שלכם. הדלת תהיה ממוקמת לרוב מול החלל שבו קיים הסלון, או כל חלל מרחבי אחר.

דלת הכניסה היא כמו מעין שער של טירה או ארמון. היא אמורה ליצור את הרושם הראשוני על הבית עוד בטרם נכנסים אליו וכמו כן היא משמשת כהגנה המרכזית על יושבי הבית מפני אורחים לא קרואים. בעבר, נפוצו בעיקר דלת כניסה מעץ בכל בית. עם השנים, ככל שהדרישה לרמת הבטיחות עלתה והביטחון של האזרחים בארץ ירד, התחילו להחליף דלתות עץ ישנות בדלתות פלדה חזקות ובטיחותיות.

כיום, ניתן למצוא כמעט בכל מקום דלתות מפלדה בבתים שונים. עם הופעת הדלתות מסוג זה בכניסה, החלו לשים דגש גם על העיצוב שלהן. אלו מפלדה הן לרוב בעלות מראה ואופי מונוטוני. בנוסף, הן כבדות מאד ומשוות מראה מעט מנוכר. מסיבה זו החלו להציע עיצובים שונים ומיוחדים גם לדלתות פלדה בכניסה לבית. אם מדובר בצבעים וגוונים כהים ובהירים על סוגיהם ואם ברמת גימור ותוספות ייחודיות לדלתות עצמן (ידיות, תחריטים ועוד).
בתוך הבית עצמו, הדבר הבא שבולט לעין הוא הדלתות שממוקמות בחדרים. הן יהיו עשויות לרוב מעץ ויהיו פשוטות במראן.

הן אמורות להיות דלתות קלות להזזה וסגירה. יחד עם זאת, ניתן תמיד להשקיע בדלתות הכניסה לבית. בחירת צבע ייחודי ושמירה על התאמת צבעים בין כולן, יוסיף נופך ייחודי לחלל הדירה עצמה. מומלץ להשקיע גם בצביעת המשקופים בהתאמה לדלתות.

שינוי מראה הבית באמצעות דלתות

בעזרת מעט מחשבה והשקעה בדלתות הבית כולו, אפשר ליצור לבית מראה חדשני וכמו כן לשוות גם לחדרים אליהן הן מורכבות מראה שכזה.

מומלץ להתייעץ עם חברים או מכרים שהזמינו צביעה או עיצוב של דלתות הבית והיו מרוצים מן התוצאה.