יום רביעי, 24 בנובמבר 2010

קידום

ציפייה ארוכה לקידום

דורית עבדה באותה משרה במקום עבודה במשך חמש שנים. תפקידה של דורית היה נציגת שירות לקוחות. במהלך השנים הללו התחלפו מספר אחראי משמרת. בכל פעם דורית הגישה מועמדות למשרה שהתפנתה וידעה שהכישורים והיכולות שלה יעזרו לה בביצוע מושלם של התפקיד הניהולי. היא השקיעה את מירב המאמצים בתפקיד הרגיל שלה וקיוותה שישימו לב אליה וירצו להעניק לה קידום.

בכל פעם שהתפנתה המשרה, המנהלים שלה בחרו אדם אחר מתוך החברה או מישהו שגייסו מבחוץ. בשנה השישית לעבודתה הקידום המיוחל לא הגיע ודורית נשברה. מרוב תסכול, היא החלה לזלזל בתפקידה. דבר שהוביל בסופו של דבר לפיטוריה. במקום קידום דורית זכתה לעוגמת נפש והועזבה ממקום עבודתה. השאלה המרכזית היא, היכן דורית טעתה בדרך.

כיצד לקדם קידום

הדרך לקידום במקום עבודה עשויה להיראות לחלקנו פשוטה כביכול. כל מה שצריך הוא להשקיע במשרה שבה אתם מוצבים, להוכיח כישורים ומיומנויות ו"להגדיל ראש". לאחר שנה או שנתיים בתפקיד, ישנו סיכוי כי המנהלים ישימו אליכם לב ויציעו לכם קידום. בפועל זה לא תמיד עובד כך. הדרך לקידום אינה פשוטה וטומנת בחובה החלטות שעשויות להזיק לכם ואף למנוע מכם את הקידום המיוחל.

נדרש שיקול דעת, סקירה של המצב החברתי בארגון והכי חשוב: לתפוס את ההזדמנויות בצורה נכונה כל עוד הן טריות. אחת המחשבות השגויות של עובדים שנמצאים באותו תפקיד תקופה ארוכה היא: "לא נותנים לי קידום כי לא אוהבים / מעריכים אותי ". בדיוק כפי שאתם תתקשו לזהות רגשות של אנשים מסביבכם, כך קשה לא לנבא מה הרגשות של המנהלים שלכם כלפיכם.
ייתכן והם מאד מעריכים אתכם ולא מציעים לכם קידום מהסיבה הפשוטה, שהם מעוניינים לבחון אתכם עוד מספר חודשים ואז להחליט. אתם לעולם לא יכולים לדעת מה עובר בראשו של אדם ומדוע הוא לא מקבל את ההחלטות שמתאימות כביכול לכם.

בכל מקרה, אל תשפטו את פעולותיו על רקע אישי, כל עוד אינכם יודעים אם באמת כך הם פני הדברים. על מנת להשיג קידום ברבות הזמן, הבליטו את עצמכם מהסובבים אתכם (אך לא במחיר של פגיעה בעובדים אחרים). תוכלו גם לקחת או ליזום פרויקטים אחרים שאינם בהכרח במסגרת העבודה הרגילה שלכם. כך המנהלים יוכלו להבחין בכם יותר ולראות מה הפוטנציאל שקיים בכם. אחת הדרכים הטובות ביותר לצורך קידום היא לפנות אל המנהלים שלכם אחת לתקופה, לומר להם שאתם מאד מרוצים וטוב לכם בתפקיד הנוכחי.

שימו דגש על כך שאתם יודעים שהתפקיד הזה קטן עליכם ואם תקבלו קידום, תצליחו בצורה שלא נופלת ממה שעשיתם עד כה.

לא לחכות לקידום

הדרך לקידום בעבודה לא מתרחשת מהיום למחר. הדבר דורש סבלנות ואורך רוח. בכל מקרה חשוב לזכור כי לא צריך לחכות שנים לקידום ואם הוא לא מגיע, אפשר לחפש גם עבודה אחרת. נתבו את עצמכם בדרך לתפקיד הטוב הבא.