יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

בנייה ירוקה

בנייה ירוקה בישראל

יותר ויותר מבנים מוקמים בשנים האחרונות בשיטת בנייה ירוקה. כמו טרנדים אחרים שהחלו במחוזות רחוקים ושטפו את מדינת ישראל, גם טרנד הבניה הגיע בסופו של דבר לכאן. ישראלים אוהבים פיתוחים ושכלולים חדשים. המודעות לשמירה על איכות הסביבה ואורח חיים ששומר על כדור הארץ והאיזון האקולוגי תרמו לעידוד הטרנד של בניית בתים בשיטת בנייה ירוקה גם בישראל. השיטה הזו מפותחת ומשוכללת כמובן גם בידי טובי המוחות הישראליים.

מהי בנייה ירוקה

בנייה ירוקה היא שיטה של בניית בתים תוך יצירת סביבת מגורים שתפגע במינימום בסביבה הטבעית של הבית ובאיכות הסביבה. הבנייה נעשית באמצעות חומרים ידידותיים לסביבה וכמו כן, התכנון של הבית מאפשר חיסכון מקסימלי, על ידי שימוש בחומרים שמוחזרו. המטרה המרכזי היא חיסכון של משאבים ושימוש בחומרים ידידותיים.

על מנת שתנאי המגורים בבית יהיו משופרים יותר ישנן אופציות רבות לשימוש של בנייה ירוקה בכל מיני חדרים וחלקים של הבית. הבנייה מתבצעת לא רק בחלקים הפנימיים שלו, אלא גם החיצוניים.
במידה והחלטתם לרכוש בית שנבנה בטכנולוגיית בנייה ירוקה, או להזמין בעצמכם קבלן בנייה ירוקה, אתם יכולים להחליט מה יהיה אופי הבנייה כך שיהפוך את השהות והשימוש בפנוקציונליות של הבית לנכון וטוב יותר.

בישראל כמו בישראל, ברוב ימות השנה יש ימי שמש. ניצול האור הטבעי לצורכי אנרגיה הוא קל ופשוט. חשוב מאד לבדוק באיזה כיון כדאי להעמיד את הבית על מנת ליצור גם ניצול של אור טבעי בחדרים המרכזיים ששוהי הבית נמצאים בהם. בנייה של קירות שיבודדו מפני החום וניסיון לאפשר כמה שיותר אוורור טבעי שייכנס לבית מן הרוח חשובה גם היא. כמה שפחות שימוש במכשירים חשמליים כמו מזגן או מאוורר יקטין את צריכת החשמל והאנרגיה.

את הבית הישראלי וה"כשר למהדרין" ניתן לבנות באמצעים פשוטים ויעילים. ראשית כדאי לבנות את הבית מחומרים ממוחזרים שכבר נעשה בהם שימוש בעבר, עם תוחלת חיים ארוכה יותר.
הבידוד של הבית הוא דבר חשוב. בנייה נכונה של היסודות, הקירות וחדרי מרתף אם ישנם, היא משמעותית לאופן שבו הבית יישמר מפני פגעי מזג האוויר.

בנוסף, מיקומם של החלונות משפיע מאד על אופי מיזוג האוויר בבית. שימוש במעטפת על החלונות ובבידוד הזכוכית יתרום אף הוא לבידוד התרמי שלהם. מבחינת מים, ניתן כמובן למחזר מים על ידי הקמת צנרת מיוחדת ומיחזור מים אפורים, באמצעותם ניתן להשקות את הגינה או לצרכים אחרים.

בנייה ירוקה ומחשבה מראש

בנייה ירוקה מחייבת חשיבה ותכנון רב מראש. השקעה נבונה בחומרי הגלם של הבית, תכנון מיקום הבית והחלקים החיצוניים והפנימיים שבו, יאפשר בית אקולוגי לתפארת שישמור על איכות הסביבה.