יום חמישי, 3 בפברואר 2011

SEO

SEO כמרכיב שיווקי

תחום קידום האתרים (SEO) צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות. הוא מהווה חלק חשוב באסטרטגיית השיווק המרכזית של אתרים ומוצרים ברשת האינטרנט. SEO הוא נדבך מרכזי באופן שבו יוצג אתר כלשהו בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון ובמיקום ריאלי. מיקום שבו גולש שהקליד את מילת החיפוש יקבל את האתרים הרלוונטיים ויהיה חשוף לאתרים שקידמו את עצמם בצורה הטובה ביותר.

SEO של אתרים באינטרנט למנועי חיפוש הוא תהליך חיוני להצלחתם והמשך קיומם. כל בעל עסק שיש ברשותו אתר ישאף לקדם אותו על מנת שהתכנים שהוא רוצה להפיץ לגולשים יעברו באופן מקסימלי, עם תפוצה רחבה ככל האפשר לקהל צרכנים רב יותר.

SEO וטכניקות הקידום

בעבר, דרך השיווק המרכזית  של עסקים שונים הייתה דרך אמצעי המדיה (רדיו, טלוויזיה וכו'). על מנת לפרסם במדיה, יש צורך במשאבים כספיים רבים. מסיבה זו, בעיקר עסקים גדולים יכולים להרשות לעצמם להשתמש בפלטפורמה זו על מנת לפרסם את עצמם בתדירות גבוהה. ברוב המקרים הם יבחרו אחת לתקופה מסוימת זמן שבו יעלו עם קמפיין שיווקי שהכין לבקשתם משרד פרסום.

בימינו, בזכות SEO יכולים עסקים גדולים וקטנים כאחד להקים אתר משלהם, באמצעות הזמנה מבעלי מקצוע הבקיאים בכך (מתכנתים ומעצבי אתרים). אם מדובר בחברה גדולה, היא מעסיקה ברשותה לרוב בעלי מקצוע בתחום, שעיקר עבודתם היא אחזקת ופיתוח האתר. כפי שעסקים קטנים שוכרים את שירותיהם על אנשי SEO על מנת שיקדמו את האתר שלהם במנועי החיפוש, כך חברות גדולות מעסיקות אנשי SEO באופן שוטף.
תפקידו של איש ה SEO בארגון הוא לקדם את החברה ומוצריה ולחשוף אותם לקהל גולשים רחב יותר שמחפש אתרים בתחום, באמצעות מנועי החיפוש ברשת האינטרנט.

SEO הוא עולם נרחב של שיטות וטכניקות לקידום האתר. המטרה העיקרית ב SEO היא לאפשר מצב שבו ברגע שהגולש יקליד מילת חיפוש שהנה רלוונטית לסוג האתר שעוסק בה, הוא יקבל תוצאת חיפוש עם לינק לאתר בתחום זה.

למשל: אם גולש יזין במנוע החיפוש את המילה: "אוכל" הוא יקבל רשימה של אתרים רלוונטיים שבהם מופיעה מילה זו. אתרי מסעדות לדוגמה, ישאפו להופיע בתוצאות חיפוש במקום גבוה בהקלדת מילה זו.

מהותו של SEO היא בעיקר התעסקות בתוכן, אך לא רק. על מנת שיתבצע לאתר מסוים SEO מוצלח, התכנים באתר צריכים להיות רלוונטיים למילות החיפוש שמקליד הגולש ולתחום בו עוסק האתר. על האתר לעדכן את התכנים הנמצאים בו בתדירות גבוהה, לעניין את הקוראים ולמשוך אליו כמות גולשים קבועה מדי יום. SEO משמעו התמדה.

מעקב על SEO

מלבד התוכן, SEO מוצלח מתבסס על אופן בניית האתר, הגדרותיו הפנימיות, הרלוונטיות והעדכניות שבו. מידי תקופה משנים או מעדכנים מנועי החיפוש השונים את האפשרויות לSEO. אנשי SEO צריכים להיות עם אצבע על הדופק כדי ללמוד וליישם את טכניקות קידום האתרים שהתווספו.