יום שני, 5 בספטמבר 2016

רשלנות רפואית – הצרה של המאה ה-21

המאה ה-21 צפתה בשינויים עצומים בכל תחומי החיים, שינויים שהחלו עוד במאה ה-20 ואין ספק שאיכות החיים שלנו עלתה במספר דרגות לפחות בעולם המערבי. אחת ההתקדמויות הגדולות ביותר היא בעולם הרפואה ובריפוי חולים ומכאובים שונים. ובכל זאת איכות החיים הביאה עמה גם מספר בעיות שגורמות לנזק בגוף ובנפש גם בעולם הרפואה. אחת הצרות הרעות הללו היא רשלנות רפואית הגורמת לנזקים חמורים לחולים ולמקבלי השרות הרפואי. רשלנות רפואית הפכה לכה נפוצה, עד שרבים חוששים להגיע ולקבל טיפול רפואי וחושבים פעמים לפני שהם ניגשים אל ניתוח מסוים או קבלתה של תרופה מסוימת.

אילו סוגי רשלנות רפואית קיימים?

המגזר המשפטי בחר לסווג את הרשלנות הרפואית לשלושה סיווגי משנה. הסיווג הראשון הוא רשלנות בטיפול הרפואי עצמו. כך לדוגמא כאשר מבוצעת לידה וישנה תקלה בלידה הנובעת מרשלנות של הצוות המיילד הרי שמדובר ברשלנות רפואית בטיפול הרפואי עצמו. זוהי הרשלנות הנפוצה ביותר והיא גם זו שיכולה לגרום לנזקים החמורים ביותר ועל כן יש לשים עליה דגש מיוחד. סוג רשלנות נוסף שקיים הוא התרשלות בשל אי הסכמה מדעת. כך לדוגמא אם אתם הולכים לניתוח ובעת הניתוח מורדמים ומבצעים בכם הליך רפואי אליו לא הסכמתם מראש הרי שאתם זכאים לפיצוי בגין הליך זה. זהו סוג פחות נפוץ של רשלנות וכיום רוב הרופאים והצוות הרפואי מודעים אליו. הסוג השלישי של הרשלנות הרפואית הוא פגיעה באוטונומיה, כך לדוגמא, אם מתבצע הליך רפואי ולא ידעו אותך על כל ההשלכות שלו, אזי זו פגיעה באוטונומיה.
רשלנות רפואית

רשלנות רפואית - מה על המדינה לעשות בתחום

אין ספק כי רשלנות היא מכת מדינה וגורמת לנזקים חמורים. ובכל זאת נראה כי המדינה בוחרת לעצום את עיניה ולא פועלת מספיק בנושא בכדי להוביל לשינוי מגמה ולהפחתת הבעיות שמתרחשות בתחום. נראה כי המדינה מעדיפה לומר כי היא אינה קשורה לתחום הרשלנות הרפואית ומעדיפה להטיל את האשמה על גורמים אחרים או להתעסק כלל בנושא. ובכל זאת נראה כי לו המדינה הייתה פועלת לחינוך הצוות הרפואי ומיידעת אותו בנושא הרשלנות היו מתרחשות הרבה פחות טעויות. לצד זאת לו המדינה הייתה מוסיפה עוד תקנים לצוות הרפואי הרי שהלה היה עובד פחות קשה וכך היו מתרחשות פחות טעויות לכן אין ספק שניתן לומר כי חלק מהטעויות שמבצע הממסד הרפואי נובעות כתוצאה מהזנחה של המדינה בתקציבים וכוח אדם ועל כן המדינה חייבת לשנות את גישתה בנושא ולדאוג שיהיו פחות תביעות של רשלנות.

נתקלתם ברשלנות רפואית – פנו לעורך דין

נשאלת השאלה מה עלינו לעשות כאשר אנו כבר נתקלים ברשלנות רפואית, כיצד נעמוד על זכויותינו ונבטיח כי נקבל את הפיצוי המגיע לנו. התשובה לכך היא פשוטה להפליא וכוללת פניה אל עורך דין אשר יסייע לנו לקבל את הפיצוי. אכן אי אפשר להחזיר את הגלגל אחרונית ומה שנעשה נעשה אך פיצוי כספי יסייע לנו לעמוד בחזרה על רגלינו ולהתנהל בעולם למרות הנזק שנגרם לנו ועל כן פניה אל עורך דין היא כה חשובה. שימו לב אין טעם לפנות לכל עורך דין אלא יש לפנות אל עורך דין המתמחה בעולם תביעות הרשלנות וזהו תחום עיסוקו העיקרי אם לא היחידי. חשוב לדעת כי ישנם עורכי דין המתמחים בתחום ספציפי של רשלנות כגון רשלנות בלידה או רשלנות עקב ניתוח פלסטי לא תקין ועלינו להכיר את סיווג העורך דין אליו אנו פונים.