יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

אלמנטים לעיצוב הבית

מתכננים לעצב את ביתכם מחדש? מרגישים שצריך שינוי? הנה מספר אלמנטים שבהם תוכלו להיעזר במהלך השדרוג
לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הרצון הקטן שהבית שלו יראה כמו בחלומות הגדולים ביותר שלו. יש כאלה שמעדיפים בית חכם, שבלחיצת כפתור יוכלו לעשות כמעט הכל, יש כאלה שרק רוצים רהיטים ישנים שיתנו תחושת חמימות – ויש אנשים שאוהבים לעצב רק מקומות ספציפיים בבית. יש עוד הרבה סוגים של אנשים – אך הרצון המשותף לרובנו, הוא שהביא יהיה מקום יפה ונוח לחיות בו, שניכנס אליו ונקבל הרגשה טובה ונתמלא באנרגיות. לשם כך, הבית חייב להיות מעוצב על פי טעמנו.
למרות הרצון העז של רובנו לראות את הבית בדיוק כמו שאנחנו מדמיינים אותו, לעתים הנושא לוקח זמן. העיכוב בהגשמת החלומות הקטנים שלנו יכול לנבוע מהיעדר יכולת כלכלית בשלב מסוים בחיים, חוסר יכולת לעצב בעצמנו את הבית בצורה שאנחנו מדמיינים או סתם מעצלנות. אך אם שינסתם מותניים והחלטתם שהגיע הזמן לעשות את השינוי המיוחל, אנחנו כאן כדי להמליץ לכם על מספר אלמנטים שחשוב שיהיו בביתכם המחודש.


דלתות פנים
חדר שינה מעוצב עם דלתות פנים מותאמות

סוככים למרפסת ולגינה

בין אם יש לכם כבר גגון או פרגולה אשר מגנים עליכם מהגשמים בחורף ומפזרים צל נעים בחודשי הקיץ, כדאי שתשקלו התקנה של סוכך חשמלי אשר נותן לכם את אפשרות הבחירה אם לפתוח או לסגור אותו. בנוסף, מדובר בגגון אלגנטי מאוד, הניתן לעיצוב בשלל צבעים וגם במקרה של בלאי, ניתן להחליפו בקלות ושוב – לאיזה צבע שתרצו.

דלת פנים

דלתות פנים הם חלק בלתי נפרד מהעיצוב. דלת פנים לרוב תהיה בצבעים עדינים יותר (מדלת הכניסה למשל) ובעצמה תהיה הרבה יותר דקיקה ואלגנטית. בהזמנת דלת זו אל תשכחו שכשמדובר בדלת פנים צריך לרוב לרכוש מספר דלתות שכן אינכם רוצים שדלת אחת תהיה חומה לדוגמא והאחרת תהיה לבנה (אלא אם כן בא לכם שינוי בדלת פנים של השירותים נניח). 

תמונות ואיורים

אם התחושה שחסר לכם משהו בבית מלווה אתכם, אולי אין לכם מספיק תמונות או איורים על הקירות. מדובר בחלק בלתי נפרד מהבית כאשר תחושת החמימות שמעניקות תמונות כאלה ואחרות, של נופים, ערים גדולות או אפילו אנשים שנמצאים בסיטואציה מסוימת (גם תמונות של המשפחה זה נפלא) מוסיפים המון לתחושת הביתיות ונותנים הרגשה טובה. ללא ספק כדאי לשקול זאת כאחד הפריטים החשובים כשמדובר בעיצוב הבית.

צבע קירות

כאן כבר אנחנו נוגעים בנקודה הרגישה לכולנו. רוב הבתים כמובן צבועים בצבע לבן, כאשר לחלק מהאנשים נמאס מהקיבעון ומחליטים לעשות שינוי. אין צורך להיבהל, אתם ממש לא חייבים לצבוע את כל הבית בצבעים בלתי קונבנציונליים, אך גם קיר אחד מעוצב יכול לתת תחושה חדשה ושונה באזורים מסוימים בבית. למשל, אם תבחרו נניח שהקיר של המטבח יהיה מעוצב קצת שונה עם טפט מעוצב, ניתן לעשות זאת רק במטבח ולהשאיר את שאר הקירות כמו שהם. הכל כמובן נתון לשיקולכם ולפי טעמכם. הדבר הטוב בקירות הוא שניתן לשנות את צבעם בהתאם לצורך ולמצב הרוח.
זכרו כי העיצוב בסופו של דבר משקף את האופי שלכם ושל המתגוררים בבית. כך למשל עיצוב חדר הילדים בדרך כלל ישקף את האופי של ילדכם, אז קחו זאת בחשבון במהלך העיצוב. חדר השינה שלכם, הסלון, פינת האוכל ואפילו הגינה, כולם ישדרו משהו שהוא חלק מכם. זכרו, סוככים, דלת פנים, צבע וטפטים לקירות ותמונות ואיורים הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית – שימו עליהם דגש.