יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

שיווק באינטרנט

פרסום ושיווק באינטרנט

מאז שהחלה להתפתח רשת האינטרנט ולצבור תאוצה בקרב גולשים, מטבע היותה מדיה חברתית שפונה לקהלים מסוגים רבים ושונים, הפרסום והשיווק בה גם לא איחרו להגיע. מכיוון שכוחה של רשת האינטרנט הוא בזמינות והמידיות הרבה שיש לה (בניגוד לאמצעי מדיה אחרים) כך גם הפרסום בה הוא הרבה יותר דומיננטי ואפקטיבי.

קידום אתרים לצורך שיווק באינטרנט

בתקופה הממוחשבת בה אנו חיים אי אפשר להימנע מנוכחות חזקה באינטרנט. עסק המשקיע בשיווק האתר שלו באינטרנט יקבל תמורה גבוהה עבור השקעה נמוכה יחסית. היום באפשרות כל אדם להקים אתר אינטרנט שמייצג את בית העסק שלו ושם לפרסם את השירותים שלו לכל דורש. בעל העסק שהוא גם בעל האתר, יכול להחליט אילו תכנים יופיעו באתר ואילו שיטות שיווק באינטרנט הוא יכול ליישם בו. כל זאת על מנת לגרום לו להיות פופולרי ומצליח בקרב הגולשים.

שיווק באינטרנט אינו בנוי רק על סוג התכנים שישנם באתר, אלא גם על העיצוב של האתר עצמו. העיצוב הוא מהות שיווקית בפני עצמה כי מראה האתר הוא מה שמושך את העין. אתרים בעלי עיצוב דלוח ומוזנח לא יתפסו את עינם של הגולשים וייראו עבורם כמשעממים ומיותרים לגלישה. השאיפה היא כי כל דף ודף באתר עצמו (דפים פנימיים שמגיעים אליהם באמצעות קישור) יהיה אפקטיבי מבחינת שיווק באינטרנט במראהו המושך.

לאחר ההשקעה בעיצוב, חשוב כי מעבר לתוכן הספציפי שבחר בעל העסק להכניס לאתר, הוא גם יקדם אותו בצורה מוצלחת ברשת האינטרנט. השאיפה העיקרית היא לגרום לך שבתוצאות חיפוש של תחומים הרלוונטיים לסוג העסק במנוע החיפוש, יופיע האתר של בעל העסק במקום הראשון. הדרך לשם אינה פשוטה. הקידום של האתר, דורש עבודת תוכן שיווקית ועבודת קידום אתרים מרובה. בעל העסק יכול לבחור בעצמו אם לקדם את האתר על פי שיטות הקידום שהוא מכיר ומניסיונו האישי, או להעסיק איש קידום אתרים מקצועי שיבצע עבורו את העבודה.

הקידום והשיווק של האתר ברשת האינטרנט הם לא חד פעמיים. חברות ועסקים שונים מקפידים לצאת בקמפיינים מידי תקופה ודואגים לשמור על מקום בתודעה של הצרכנים ברשתות המדיה השונות. גם שיווק באינטרנט צריך להיות עקבי ומתמיד. ניתן ליזום תחרויות או מבצעים אטרקטיביים באתר האינטרנט. בנוסף, נתין להפיץ את האתר ברשתות אחרות באינטרנט.
יצירת שיתופי פעולה עם אתרים אחרים יכולה ליצור פרסום ושיווק באינטרנט שהנו הדדי. בנוסף, שיווק רב של האתר ברשתות החברתיות השונות והקמת כרטיס פרופיל בהן, יתרום לתהודה שלו.

שיווק באינטרנט והצלחה

שיווק באינטרנט הוא הכרחי לפרסום והצלחה של כל בעל עסק שמעוניין לרכוש לעצמו קהל צרכנים ומתעניינים שגולשים ברשת. ככל שרשת האינטרנט הולכת ומתפתחת, גם עולים גם רעיונות ושיטות שיווק נוספות ומשוכללות.