יום חמישי, 14 באפריל 2011

בלוק קל

בלוק קל ואקלים

כמה פעמים ישבתם לכם בבית בקיץ וקיללתם את הרגע שבו אתם לא גרים במקום שבו הקירות מבודדים את החלל בצורה תרמית. חלל שבו אף על פי שיש חום נוראי בחוץ, אתם יושבים לכם במקום קריר ונעים.

כמה פעמים הלכתם בבית בחורף והתלוננתם על הקור הרב שחודר מן הקירות שעוטפים אתכם, שפשפתם ידיים כדי להתחמם, התכסיתם בכל שמיכה אפשרית וייחלתם ליום שבו הקור יישאר רק בחוץ?

אנשים רבים מתגוררים במבנים שבהם הקירות עשויים מבלוקים שאינם מבודדים מפני חום או קור. הדבר יוצר כמובן אקלים משתנה בתוך הבית שתואם לרוב את האקלים שבחוץ.  אם חשבתם שאין לכך פיתרון, בלוק קל הוא התשובה לכך.

יתרונות בלוק קל

בנייה של חלל או בית באמצעות הבלוק הקל יוצרת למעשה אפשרות לבידוד מסיבי ואיכותי משני צידי הקירות. היתרון המשמעותי ביותר של בנייה בבלוק הוא שהבידוד התרמי יוצר למעשה חיסכון עצום בשימוש באנרגיה חלופית לקירור או חימום. אין צורך להפעיל מיזוג על מצב קירור או חימום ללא הרף משום שבלוק קל עושה את העבודה.

אנשים רבים שגרים במבנה שעשוי מהבלוק מגלים לשמחתם כי חשבון החשמל מתגמד באופן משמעותי ביותר. אלו שלא, מקבלים חשבון חשמל מנופח עקב שימוש יתר במיזוג לקירור או חימום. החיסכון לא מתבטא רק בהיבט הכלכלי.
שימוש במזגן לחימום או קירור יוצר צריכת אנרגיה מוגברת של משאבים מן הסביבה. ככל שתצרוכת החשמל עולה, כך גם זיהום הסביבה עולה. חיסכון בחשמל משמעותו צמצום היקף הפגיעה באיכות הסביבה.
 
בנייה בבלוק קל גם יוצרת מניעה משמעותית של פסולת בניין. שימוש בחומרים אחרים לבנייה גורם לנזק סביבתי וללכלוך רב שקשה לנקות ולפנות לאחר מכן. הבלוק אינו גורם  זאת וקל לנקות אחרי שימוש בו. במידה ואתם עוברים להתגורר בבית חדש, קחו בחשבון שישנה אפשרות שלא כל החללים שבו נבנו על ידי בלוק קל.

החשיבות הגדולה ביותר לשימוש בבלוק הוא בחדרים שבהם שינויי האקלים מורגשים באופן אינטנסיבי יותר על גוף האדם. חדר האמבטיה למשל, הוא חדר שנעשה בו שימוש רב במים. דמיינו לעצמכם שהחלל הזה נבנה באמצעות בלוק קל. ראשית, בימי הקיץ החדר יהיה נעים מאוורר וקריר וכך תוכלו לצאת אחרי מקלחת קרירה לחלל נעים ולא חם.

שנית, בימי החורף, כאשר המים קרים מאד, החלל עדיין ישמור על הטמפרטורה הרצויה שישנה וכך לא תצאו מהמקלחת קופאים ורועדים מקור.

בלוק קל ובידוד אקוסטי

לא רק בידוד תרמי הוא יתרון של בלוק קל, אלא גם בידוד אקוסטי. במקום שהשכנים ישמעו אתכם מדברים או שאנשים שנמצאים בחללים אחרים בבית ישמעו כל דבר שזז מהחדר השני, בלוק אקוסטי ייצור בידוד מלא ואיכותי מרעש.

כפי שניתן לראות, יותר ממומלץ לבנות חלל באמצעות בלוק קל והיתרונות שבו גוברים על החסרונות.