יום ראשון, 13 במרץ 2011

בניית אתרי אינטרנט

רשת האינטרנט מבוססת על אתרים. האתרים הם שטח אחסון וירטואלי למידע מכל סוג שהוא - תכנים כתובים, קבצי וידאו, מוזיקה, גרפיקה וכד'. כל אחד יכול להקים היום אתר, אולם בדומה לאתרי בנייה בהם מקימים את הבניין מאפס, כך גם בניית אתרים באינטרנט.

אם ברצונך להקים אתר עליך לדעת כיצד לבנות אותו בצורה נכונה, שהרי מטרתו של כל בעל אתר היא שהאתר יקודם וייחשף לעיניהם של כמה שיותר גולשים שמהווים למעשה לקוחות פוטנציאליים במקרה של אתר לעסק. כך, בניית אתרי אינטרנט נכונה יכולה לחרוץ את גורלו של האתר לכשיעמוד באוויר בכוחות עצמו, בעוד שתכנון ובנייה לא נכונים ולא מתאימים יכולים לעשות בדיוק את ההיפך.

ישנן כמה שיטות לבנות אתר, כגון: HTML, פלאש או על בסיס תבניות קיימות שכל שנותר לעשות בהן הוא העיצוב. יש אפשרות לשכור חברה שתבצע את בניית האתר עבורך כמובן ניתן לבצע זאת באופן עצמאי. אם בחרת באפשרות השניה, זכור כי בכל מקרה יש לגשת למלאכה אחר איסוף מידע מתאים וכן לימוד עצמי של השיטה בה בחרת.

בד ובד, אנו ממליצים לרכוש כלי קידום אתרים בגוגל מאחר וזהו שלב הכרחי בחייו של כל אתר. 

בניית אתרים - שלבים הכרחיים

המידע הדרוש והקיים בנושא של בניית אתר באינטרנט הוא רב ועצום. ישנם קורסים ומסלולי לימוד רבים שעוסקים בתחום האינטרנט, בניית אתרים וקידומם, ולכן לא נוכל להקיף את הכול במסגרת של כמה מילים. יחד עם זאת, ישנם כמה שלבים הכרחיים שחשוב לקחת בחשבון בעת התכנון והבנייה של האתר.

ראשית, מן ההכרח להחליט מהי מטרת האתר, כלומר לשם מה אנו מעוניינים להקים אותו? האם מדובר באתר עסקי שמטרו להגדיל ולמקסם רווחים? האם מדובר באתר שכולל מידע בתחום מסויים או בכמה תחומים? רק לאחר מענה על שאלות אלו נוכל לעבור לשלב הבא, הוא הענקת הכותרות לדפי האתר. כל אתר כולל כמה דפים, כאשר בניית אתרים נכונה מתבססת יצירת דפים טובים. מהו דף טוב?

זהו דף שכולל תכנים ברמה מספקת המבוססים על מילות וביטויי מפתח רלוונטיים (אותם ניתן למצוא בעזרת מחקר מילות מפתח - נושא המשתייך לתחום קידום האתרים שכאמור שזור בד בבד עם בנייתם) וכן קישורים איכותיים. בכל דף מומלץ להכניס חלק גרפי כלשהו, ולא רק בדמות הלוגו של העסק, אלא קבצים גרפיים וויזואליים שקשורים לנושא בו עוסק האתר באופן ישיר או באופן עקיף.

בניית אתרים שכוללת ויזואליזציה מושכת את העין של הקורא ואילו הטקסט הנכון מושך את עינו של מנוע החיפוש. שלב הכרחי נוסף וחשוב מאין כמוהו הוא המיתוג. תוך כדי הבנייה תעמוד בפניך ההחלטה על מיתוג לאתר ולעסק שלך. חשוב היטב על המיתוג שכן לא מומלץ לשנות אותו כשהאתר כבר באוויר (אלא אם כן הדבר נחוץ כדי לשפר סיכוי הצלחה). המיתוג הוא סימן ההיכר של האתר שלך ברחבי הרשת.

בניית אתרים וקידומם

כפי שציינו לעיל, בניית אתרים שלא כוללת פעולות קידום עוד מחיתוליה, לא תצליח להפוך אתרים לנצפים. רק בעזרת קידום אתרים על דרכיו השונות ניתן להבטיח כי האתר שבנינו יגיע לאחוז חשיפה כלשהו, כאשר לנגד עינינו צריכה להיות מוצבת המטרה בצורת גוגל ורשתות חברתיות. השילוב של מיתוג וקידום נכונים הם מתכון טוב להצלחה וירטואלית.