יום שלישי, 21 ביוני 2011

בלוקים

בלוקים – אמצעי מקצועי וחשוב לבנייה

בלוקים מורכבים מיציקה של חומרי בנייה מגוונים. לבלוקים תכונות אופי שונות אשר מאפשרות איטום ובידוד של המבנה וכמו כן חיזוק המבנה מפני מפגעים חיצוניים ופנימיים למינם. השימוש בהם הוא נפוץ מאד עקב יתרונותיהם.

יחד עם זאת, לא כל קיר או מבנה בנוי בהכרח מהם. ידוע הוא שמבנה מבלוקים נחשב ליציב, בטוח ועמיד יותר ממבנים אחרים. בחנויות השונות, ניתן להזמין בלוקים שמייצרות חברות שונות. בשוק זה רצוי לקבל המלצות מפי בעלי מקצוע או מכרים על הבלוקים הטובים ביותר לשימוש על פי קריטריונים שונים.

יתרונות הבלוקים

בנייה בבלוקים מאפשרת את היתרון הגדול ביותר שיש ברשותם: בידוד חום וקור. הדבר מסייע בעיקר באקלים כמו האקלים הישראלי. אמנם הימים הקרים והגשומים הם קצרים במדינתנו הקטנה, אך ישנם מהם גם קרים מאד. בנייה בבלוקים מבודדים מפני קור היא חיונית לכך. צריכת החשמל יורדת באופן משמעותי בעקבות צורך מופחת יותר להשתמש במזגן.

בישראל, עונת הקיץ והחום נמשכת זמן רב. ברגע שהם  מבודדים מפני חדירה של חום השמש מבחוץ, הבית נשמר קריר יחסית. הדבר מאפשר גם כן, שימוש מופחת במיזוג וצריכת חשמל פחותה יותר. בנוסף, החום שמשפיע פחות, מאפשר לשוכני הבית להרגיש הרבה יותר בנוח להשתמש במרחבי החלל. שינה עם מאוורר תקרה למשל, היא הרבה יותר בריאה ונעימה, משינה עם קור מקפיא של מזגן.

בלוקים מאפשרים לא רק הגנה מפני פגעי מזג האוויר, אלא גם מפני פגעים חיצוניים אחרים שהם תוצאה טבעית של בלאי עקב הזמן. בנוסף, מבנים יכולים להינזק עקב מעשה ידי אדם. בלוקים יציבים ועמידים לפגיעות פיזיות, ישמרו על המבנה בצורתו השלמה והאסתטית.

בחירה ושימוש בבלוקים שמהווים הגנה אקוסטית היא חיונית בעיקר עבור מי שהשקט והשלווה חשובים לו. במידה ואתם עומדים לגור במקום רועש (על שפת כביש מהיר, ליד גינה ציבורית וכו') בנייה בבלוקים אקוסטיים תמנע מכם לשמוע כל רחש המגיע מבחוץ. במידה ואתם בונים קיר אקוסטי בתוך הבית, חשוב להשתמש בבלוקים טובים ששומרים על כך.

הדבר אמור בעיקר לגבי מוזיקאים לדוג', שבונים אולפן בתוך הבית, או מתאמנים רבות בחדרם. בנייה אקוסטית, תמנע את תלונות השכנים וכן דרי הבית האחרים. אנשים רבים חוששים להזמין בלוקים מכל מקום שאינו נושא תו תקן ובעל מוניטין ובצדק. חשוב מאד להתייעץ עם אנשי מקצוע או מכרים שמבינים בנושא, באמצעות אילו בלוקים לבנות.

על בחירה לא נכונה של בלוקים


בחירה לא נכונה או מתאימה של בלוקים, עשויה להיות בחירה בעלת סיכונים. בלוקים שאינם עומדים בתווי התקן, עשויים להכיל חומרים מסרטנים ומזיקים. בנוסף, בלוקים שאינם איכותיים או עמידים מספיק, עשויים להינזק תוך זמן קצר ולגרום לירידה בערך המבנה.