יום שני, 17 באוקטובר 2011

בניית תדמית באור חיובי

חברות, מותגים או אנשים פרטיים ירצו תמיד להיות מוצגים באור חיובי בקרב הקהל שמודע אליהן. מכיוון שהם עומדים באור הזרקורים, נדרשת מהם הסברה שוטפת אל מול אותו קהל.
אם ניקח לדוגמא אמן שעוסק במקצוע הקוסמות, יש להניח שבניית התדמית שלו תתבסס לא רק על כרטיסי ביקור שהוא מחלק בתום הופעות או על פלאיירים שישלח.

אותו אמן ירצה להגיע לכמה שיותר קהלים במינימום זמן והשקעה, תוך שהוא יוצר לעצמו תדמית פופולארית שתגרום לעסק שלו להצליח. ברוב המקרים, בניית אתר תדמית תסייע מאד לכך.

בניית תדמית ומיתוג חיובי

מכיוון שרשת האינטרנט שינתה את עולם השיווק מהקצה אל הקצה, ההסתמכות על שיווק ובניית תדמית עברה יותר לשם. עיקר הפרסום והשיווק מסתמך על נתח גדול מאד באינטרנט ויש לכך קבלות. לא רק אנשים פרטיים מסתמכים על בניית אתר תדמית כדי לקדם את העסק הפרטי שלהם.

חברות בינוניות וגדולות יקפידו על העסקת עובדים שמומחים לבניית אתר תדמית ולאלו שמקדמים אותו. ישנן חברות שלוקחות חברות חיצוניות אשר יבצעו בשבילן את בניית אתר התדמית וכן את הקידום שלו לאחר מכן. לא מספיק רק לבנות את האתר.
באינטרנט יש תחרות רבה מאד בין כל האתרים השונים. המרוץ לקידום האתר הוא בלתי פוסק וכל חברה תשאף שבניית האתר שלה תשתלם והיא תגיע למידת חשיפה מקסימאלית לגולשים ברשת. חשיפה גבוהה יותר של האתר לגולשים משמעה בניית תדמית טובה יותר לחברה.

קידום אתרים הוא תחום שמתמחה בכל מה שנוגע להעלאת תוצאות הדירוג של אתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש של הגולשים. בקידום אתרים מתבצעים גם שירותים של מיתוג חיובי של חברות ברשת וברשתות החברתיות השונות. מכאן נובע שבניית תדמית חיובית של חברה או גוף פרטי בעיני קהל הגולשים מתבססת על קידום המיתוג שלהם באמצעות קידום אתרים ברשת. ככל שקידום האתרים הוא יותר מקצועי ונכון, כך תדמית החברה תישמר ואף תגדל. ממש כמו בניית ותחזוקת אתר, יש צורך בקידום אתרים שוטף ללא הרף.

רק כך תתאפשר המשך בניית התדמית. ישנן חברות שיש להן דימוי שלילי בקרב הציבור ויש עליהן גם תזכורות שליליות ברשת האינטרנט מכל סיבה שהיא. לכן ישנה חשיבות להסברה שתוצג באמצעות בניית אתר אינטרנט נוח, איכותי וידידותי למשתמש.

בניית אתרים ותקציב

כל עסק בינוני, קטן או גדול צריך לייחס חשיבות רבה לבניית התדמית שלו. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי בניית תדמית כרוכה בהוצאה כלכלית לא מבוטלת. יש להניח שככל שהתקציב לבניית התדמית יהיה גדול יותר, כך גם הוא יהיה מוצלח ואפקטיבי יותר.

מומלץ להגדיר מראש מטרות תקציביות לצורך קמפיין ופרסום. עם הזמן, יש גם ללמוד מן התוצאות ולבדוק האם יש בכך הצלחה. במידה ובניית התדמית מתקדמת בצורה חיובית, ניתן להזרים לכך תקציבים נוספים.