יום רביעי, 20 ביולי 2016

קרתה לכם רשלנות רפואית בלידה? מה עושים עכשיו?

רשלנות רפואית בלידה – הדבר שיכול להרוס את הרגע היפה של חייכם

הלידה היא רגע מרגש לכל הדעות, הקבלה של ילד או ילדה חדשה מפעימים את הרוח כל פעם מחדש וגורמים לנו להיות בעננים. המחשבה שנוצר תינוק מרגע קסום בין שני הורים לא ניתן לתיאור וקשה להעביר במילים עד כמה זה מיוחד ונהדר. ובכל זאת ישנם מקרים בהם הלידה הופכת מהאירוע הכי יפה בעולם לאירוע קשה וכואב שלא ניתן לכמת במילים איזה טרגדיה גדולה זו. אירוע כזה שבו הלידה נהרסת מתרחש כאשר קורית רשלנות רפואית בלידה. רשלנות רפואית בלידה אינה מובילה רק לתוצאות עצובות פוגמת בחווית הלידה והורסת לנו את הרגע הקסום הזה, במקרה הרע היא מובילה לפגם בילד הנולד או לפגיעה חמורה באם היולדת. 

התרחשה רשלנות, מה עושים עכשיו?

למעשה רשלנות רפואית בלידה היא למעשה פגיעה בזכויותיכם וזה משהו שחייבים לקבל בשבילו פיצוי. תארו לכם כי כתוצאה מהרשלנות הילד נולד עם פגם מסוים, בכדי להתגבר על הפגם למשך שארית חייו הוא יהיה חייב פיצוי כספי מסוים תלוי בגודל הנזק שיאפשר לו לחיות בכבוד ובהגינות. השאלה היא כיצד נקבל פיצוי הוגן בגין הרשלנות שהתרחשה התשובה לכך פשוטה ביותר וכוללת הליכה לעו"ד שעיסוקו היא רשלנות רפואית בלידה. העורך דין ינחה אותנו בדיוק מה עלינו לעשות בכדי לקבל פיצוי כספי, יסקור את המקרה לפרטיו ויבין היכן ואם בכלל אכן התרחשה רשלנות רפואית. 

על מה להקפיד בבחירת העורך דין?

חשוב להבין כי עולם עורכי הדין וההתמחויות שלהם הוא רחב ביותר ועל כן לא כל עורך דין יכול לסייע לנו במקרה של רשלנות רפואית. לו בן הדוד שלכם עוסק בעריכת דין אך מתמחה במשפט מסחרי הרי שאין כל סיכוי שהוא יכול לסייע בידכם, אתם חייבים עורך דין מומחה. ההתמחות של העורך הדין לא צריכה להיות רק בתחום הרשלנות הרפואית כי אם בתחום הרשלנות הרפואית בלידה, ככל שהעורך דין יהיה יותר מומחה בתחום זה כך הסיכוי שלכם לקבל פיצוי נאות יגדל. לכן כאשר אתם ניגשים לעורך דין בפגישה הראשונה עמו בררו מהי התמחותו ומהי ההתמקצעות המלאה שלו. חשוב מאוד להקפיד על פרטים אלו מכיוון שכך נבטיח את איכות הטיפול בנו ונדע שאנו מקבלים את כל המגיע לנו. 

מקרה לדוגמא

א' ובן זוגה ציפו ללידת בת ראשונה בכורה, נרגשים הם הגיעו לבית החולים, אך בלידה קרתה תקלה נוראה והרופא השתמש במלקחיים בצורה לא נכונה וכך התינוק נולד עם עיוות בראשו שמשפיע על היכולות הקוגניטיביות שלו. א' הרוסה מהלידה הקשה לא ידעה את נפשה מרוב צער, בכדי לטפל בתינוק ובילד שיגדל לה היא ביקשה את סיועו של עורך דין שיתבע פיצוי מבית החולים בו התרחשה הלידה. על אף שהיה ברור לכל מאן דהוא כי הרופא התרשל בעת הלידה מכיוון שא' פנתה לעורך דין שאין זה תחום התמחותו היא לא קיבלה את הפיצוי המגיע לה ונאלצה להסתפק בזוטות. זהו מקרה אחד מני רבים בו מי שרמסו את זכויותיו נפגע קשות ומתרשל למעשה בבחירת העורך דין. יש דברים שלא מתפשרים בהם וזהו אחד מהם ועלינו לזכור זאת כאשר אנו ניגשים לבחירתו של עורך דין.
התרשלות בלידה של צוות רפואי היא טרגדיה עצומה, אך יש דרכים להקל במקצת על הכאב הקשה מנשוא, אחד המובילים שבהם הוא קבלת פיצוי כספי שיעזור לנו להתגבר על הנזק שנגרם ולשם כך אנו צריכים לבחור עורך דין טוב ומומחה בתחומו.