יום ראשון, 24 ביולי 2016

דלתות הזזה ושיפור העיצוב של כל חלל



כאשר אנחנו עוסקים בעיצוב מחדש של הבית שלנו אנחנו צריכים לעצב אותו באופן שיהיה נוח למגורים מצד אחד ואסתטי מבחינת הנראות שלו. השקעה בעיצוב הבית יכולה לכלול השקעה רבה של זמן ומשאבים כספיים. פעמים רבות שינוי של אחד הפרטים בבית יכול לשדרג מאוד את כל העיצוב ולחסוך לנו הרבה מאוד זמן וכסף. כך למשל ניתן לשפר את העיצוב של כמעט כל חלל על ידי התקנה של דלתות הזזה בו. היתרון של דלת הזזה הוא שמצד אחד היא יכולה לאפשר לנו לשמור על חלל פתוח בין כל חדרי הבית ומצד שני היא מאפשרת לנו פרטיות וחללים סגורים כאשר זה מה שאנחנו רוצים.

איזה עקרונות הם עקרונות חשובים בעיצוב חללים?

יש הרבה מאוד עקרונות שהם עקרונות חשובים מאוד בתחום של עיצוב חללים ובתים. אחד העקרונות החשובים ביותר הוא שהחלל לא צריך להיות עמוס מאוד בפרטים שונים. חלל שעמוס בהרבה מאוד פרטים יכול לגרום לתחושה של חנק או של פחד. עוד עקרון חשוב מאוד הוא להתאים בין כל הפרטים השונים בחלל מבחינת הטקסטורה שלהם, הצבע שלהם וסוג החומר ממנו הם עשויים. המטרה של כל העקרונות השונים הללו ועוד רבים אחרים היא ליצור חלל הרמוני שיש בו תחושה של זרימה ופתיחות. התקנה של דלתות הזזה היא צעד חשוב מאוד בהשגת חלל מסוג זה.

האם עיצוב בקונספט פתוח הוא מודרני?

כיום מאוד מודרני לעצב בתים (וחללים בכלל) בקונספט פתוח. כך למשל מאוד מודרני לעצב את המטבח ואת סלון המגורים כחלל אחד משותף. כאשר אנחנו רוצים ליצור תחושה שהבית שלנו הוא חלל אחד גדול ופתוח אנחנו יכולים לעשות זאת בעזרת התקנה של דלתות הזזה. דלתות אלו יכולות להיות פתוחות כל עוד אנחנו רוצים שהבית יהיה חלל אחד גדול ומשותף. כאשר יש רגעים בהם אנחנו רוצים יותר פרטיות אנחנו יכולים לבחור לסגור את הדלתות. כך בכל רגע נתון נוכל לבחור ליהנות מבית שהוא חלל אחד גדול או מבית שיש בו מספר חללים מפורדים ופרטיים. היפנים למשל בונים כך את הבתים שלהם כבר שנים רבות ויש להם פילוסופיה שלמה שנוגעת להרמוניה ולזרימה של אנרגיות לפי העיצוב של החלל (פילוסופיה זאת נקראת פאנג שווי).

כיצד ניתן להפוך עיצוב של בתים ליוקרתי יותר?

אם אנחנו רוצים להפוך את העיצוב של הבית שלנו ליוקרתי יותר אנחנו יכולים בהחלט לעשות זאת על ידי יצירת אשליה שהבית הוא חלל אחד גדול ופתוח (כמו לופט יוקרתי). ניתן ליצור את האשליה הזאת בעזרת התקנה של דלתות הזזה בכל חלקי הבית. אשליה זו מצד אחד תשפר מאוד את הנראות האסתטית של הבית ומצד שני היא תהפוך אותו לבית שנעים לחיות מספר אנשים ביחד.

כיצד דלתות הזזה יכולות לשדרג עיצוב של משרדים?

דלתות הזזה מתאימות לא רק לבתים פרטיים אלא גם לעיצוב של משרדים וחללי עבודה. כאשר אנחנו רוצים לעצב את חלל העבודה שלנו באופן שיהיה יוקרתי מאוד והרמוני חשוב ליצור בו איזון עדין בין חלל אחד גדול ומשותף ובין חללים שיש בהם יותר פרטיות והפרדה. התקנה של דלת הזזה בכניסה לכל משרד בחלל העבודה שלנו יכולה לסייע לנו ליצור את האיזון הדק הזה. העיצוב של חלל העבודה שלנו יוכל להשפיע על האופן בו אנחנו עובדים ועל האופן בו העובדים השונים בארגון שלנו יוצרים קשר אחד עם השני באופן יומיומי ושוטף.