יום ראשון, 3 ביולי 2016

על שעון נוכחות ושימושיו

שעון נוכחות וניהול תרבות העבודה בכל עסק


ניהול עסק דורש ביסוס קשרי אמון עם העובדים בו. כאשר מנהלים עסק צריך להיות מסוגלים לסמוך על העובדים השונים העסק ולנהל את המשמרות השונות תוך התחשבות בעובדים מצד אחד ובצרכים של העסק מצד שני. פעמים רבות הדבר הבטוח היחידי בעסקים הוא שאין דבר בטוח בעסקים. כל בעל או מנהל עסק חווה את המקרים בהם פתאום חלק מהעובדים לא יכולים להגיע לעבוד או מקרים בהם יש צורך בכמות גדולה יותר של עובדים מהרגיל. בדיוק בשביל מקרים בלתי צפויים אלו ניהול תרבות העבודה בעסק חשובה במיוחד. ניתן לנהל את ארגון סדרי העבודה של העובדים בכל עסק באופן מוקפד, מסודר ואמין יותר בעזרת שעון הנוכחות. שעון נוכחות יכול לאפשר לכל עובד לדווח בזמן אמת מהן שעות העבודה שלו.

פיקוח על העובדים במשמרות


פיקוח על עובדים במשמרות זה לא תמיד פשוט. כל בעל עסק שרוצה לפקח על העובדים שלו באופן הטוב ביותר שניתן צריך להתקין בעסק שעון נכוחות. שעון זה יאפשר לעובדים לדווח על כל שעה בה הם עובדים. באופן זה יהיה נוח יותר לשבץ את העובדים במשמרות השונות ויהיה נוח יותר לנהל את התקציב של העסק שלנו.

היתרונות של שעון נוכחות מקוון


ישנם הרבה סוגים שונים של שעוני נוכחות. שעון הנוכחות הטוב ביותר הוא שעון נוכחות מקוון. זהו שעון שמחובר בזמן אמת לעסק. בכל רגע נתון העובדים שלנו יכולים לדווח על שעות העבודה שלהם דרך האינטרנט. שעון זה עובד באופן דיגיטלי דרך האינטרנט והוא כולל מערכת מעקב אחר העובדים ואחר העבודה בעסק שלנו. היתרון של השעון המקוון הוא שלא ניתן לרמות אותו ולתת למשל לעובד אחר להחתים כרטיס עבור מישהו מלבד עצמו.

דיווח שעות בזמן אמת


דיווח שעות העבודה של העובדים שלנו בזמן אמת הוא חשוב מאוד. שעון נוכחות מקוון יכול לסייע למעסיק לדעת בזמן אמת מהו הספק העבודה במחלקה שלו. כך באמצעות דיווח השעות ניתן לדעת איזה עובד הגיע במשך רוב ימי העבודה בחודש לעבודה ואיזה עובד מרבה בחיסורים. יכולת מעקב זו יכולה לאפשר לכל עסק לדעת אילו עובדים מאמצים יותר ואילו מתאמצים פחות.

לאילו עסקים מתאים שעון נוכחות?



שעון נוכחות יכול להתאים לכל סוגי העסקים. שעון זה מתאים במיוחד לעסקים שעובדים בהם במתכונת של משמרות. השעון יכול להתאים מאוד לעסקים כגון מסעדות, בתי קפה, בתי מלון, שירותי הסעות, חברות הייטק, מפעלים ועוד... . הצורך לפקח אחר שעות העבודה בפועל הוא צורך אמתי וחשוב. פיקוח זה יכול לאפשר לנו לדעת באופן ייחודי מה באמת קורה בעסק בפועל ולא רק מה קורה בו לפי תוכנית העבודה. כך ניתן להתאים בין התכנית העסקית של העסק ובין הביצוע שלה בפועל.