יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

בניית אתרים

בניית אתרים לכל דורש

האפשרות להקמת אתר אינטרנט מצויה כיום בידי כל אדם שמעוניין בכך. התפתחותה של רשת האינטרנט יצרה מגוון רחב של אפשרויות לקניית כתובת אתר ויצירתו. באמצעות ידע בסיסי בתוכנות עיצוב או עזרה חיצונית של אנשים המתמחים בכך, בניית אתרים הופכת לפשוטה.

לא רק בניית אתרים מצויה ברשת, אלא גם אפשרות של פתיחת בלוג שבו יכול הגולש לחלוק מהגיגיו או לפרסם את שירותיו באינטרנט. ככלל, אתרי אינטרנט יכולים להיות בעלי כל תוכן אפשרי ולא פוגעני שאותו בעל האתר ירצה לקדם ולהביא לידיעת הגולשים.


בניית אתרים ומערכת ניהול תוכן

מכיוון שהאפשרות להקמת ופיתוח אתרי אינטרנט הפכה להיות זמינה יותר עבור גולשים, נוצר צורך חדש שיקצר את תהליך בניית האתר או השינויים הנעשים בו מעת לעת. גם אנשים שאינם מבינים בתכנות אתרים, החלו להתעניין יותר באפשרות להצליח לבצע את אותה עבודה טכנית, ללא צורך בשירותיו של מתכנת.

מסיבה זו, רבים מאתרי האינטרנט שניתן להקים כיום מתבססים על מערכות לניהול תוכן. אתרים אלו מאפשרים למנהל התוכן של האתר להיות האדם הבלעדי ששולט בעצמו על כל תכני האתר. מעבר לניהול של התכנים, הוא גם יכול לתפעל, לבצע שינויים עיצוביים וטכניים וליצור בעצמנו אפליקציות שהאתר מציע לתפעול. כל שצריך הוא רק לבחור אותן.

כל מי שמקים אתר, יכול לקנות אתר עם תבנית של ניהול תוכן מוכנה מראש. אין צורך לבצע בניית אתרים מוקדמת. לאחר שבחרתם את התבנית שאיתה תרצו לעבוד, ניתן לבצע לעתים עבודות תכנות קלות שמאפשרות שיפור כללי של האתר מבחינת מראה.
חלק מפעולות התכנות שכן ניתן לבצע במערכת זו יהיו שינויים כגון: אפשרות קיומה של השפה העברית (במידה ומדובר באתר בעל מערכת ניהול תוכן באנגלית) שינויי עיצוב קלים כמו גודל פטנטים ואפליקציות נוספות.

מה אם כן למעשה מאפשרת מערכת ניהול תוכן מוכנה מראש של האתר?
במערכת זו ניתן למצוא לרוב בוקסות מוכנות עם מקום לכותרת, תת כותרת ומקום לכתיבת התוכן עצמו. מעבר לכך ישנן אפליקציות של בסיסיות שבבניית אתרים הן חובה, כמו למשל אפשרות לכתיבת תגובות גולשים, תגיות שבהן ניתן לרשום מילות מפתח ועוד.

באתר עצמו ניתן להשתמש במערכת ניהול תוכן כדי ליצור בעצמכם בוקסות מוכנות מראש שתוכלו לבחור איך להגדיר אותן. תוכלו למשל ליצור מסגרת שתכיל ארכיון של תוכן קודם שהעליתם לאתר. כמו כן, תוכלו ליצור אפשרויות להכנסת אפליקציות כגון: לוח שנה, תקציר על עצמכם ועל התוכן באתר ועוד.

בניית אתרים, ניהול אתר וידע

מהיום אין צורך בידע בבניית אתרים או עזרה ממתכנת. עם מערכת ניהול תוכן של אתר, תוכלו גם אתם באופן עצמאי לנהל אותו ללא מאמץ רב, על ידי שימוש באפליקציות פשוטות שמערכת הניהול מציעה מראש.