יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

קידום אתרים

האם כבר שמעתם על קידום אתרים ?

שנות האלפיים טומנות בחובן את האופציה לאפשר לכל אדם להביע את קולו, להציג את הפטנט החדש שהוא הגה או לנסות למכור את הקומודה מעץ בוק של הסבתא רבא.

ישנן דרכים רבות לתקשר עם אלו אשר אותם אנחנו מבקשים שיהיו לנו לאוזן קשבת, קונים למוצרים או סתם אופציה לקליינטים עתידיים.

הדרך הנפוצה ביותר לבצע את האינטראקציה הזו, היא איך לא, רשת האינטרנט, אשר זמינה בכל בית ממוצע, בית קפה, קניון, ולאחרונה גם פארקים ציבוריים ושדרות להולכי רגל.
עצם היותה של רשת האינטרנט כל כך נגישה וזמינה, מביאה אנשים רבים להשתמש בה ככלי לפרסום מוצריהם או שירותיהם באמצעות הקמת אתר אינטרנט. אולם, חלק גדול מהם עדיין לא מודע לאפשרות של קידום אתרים במנועי חיפוש.

על מנת להמחיש דוגמה זו, נשתמש בגדי, בחור ישראלי כבן 26 המעוניין לשווק לכלל באי הרשת את כישרונו הפנומנאלי כליצן וקוסם במסיבות ימי הולדת לילדים בגילאי הגן ובתי הספר היסודיים.
לשם פרסומו ברשת האינטרנט, הקים גדי אתר מעוצב ומושך את העין, אך משום מה, האתר לא נוחל הצלחה. הסיבה העיקרית לכך היא שגדי לא שמע על קידום אתרים באינטרנט.

קידום אתרים – צעד קטן לאתר, צעד גדול לבעליו

גדי, כמו רבים וטובים, אוחז במקצוע שכמותו יש עוד אלפים. אם נריץ בתיבת החיפוש האינטרנטית את המושג "קוסמים וליצנים", נמצא עפ"י "גוגל" כ- 98,800 תוצאות רלוונטיות. באופן טבעי, סביר להניח שהאתרים הממוקמים בראש רשימת התוצאות, אלו אשר עשו שימוש בקידום אתרים, יהיו האתרים אשר יזכו לביקורינו. ניתן להמשיל חנויות הנמצאות במרכז מסחרי יוקרתי במרכז העיר לאותם אתרים הנמצאים בראש תוצאות החיפוש בגוגל. לעומת חנויות אלה, ישנם גם בוטיקים במרכז מסחרי מתפורר בפאתי העיר.

אותם ניתן להמשיל לאתרים הממוקמים בדפים האחרונים של המנוע אשר לא עשו שימוש בתהליך של קידום אתרים. סביר להניח שאדם הנכנס לעיר ומעוניין לערוך קניות, יעדיף לפנות אל מרכז הקניות הקרוב, המרכזי והגדול יותר, מאשר לנבור בפאתי העיר בחיפוש אחר מרכז קניות שולי וזניח.

אתר מקודם המופיע בראש תוצאות החיפוש או לפחות בחלקו הראשון של העמוד, הוא אתר פופולרי המניב ביקורים רבים, אשר לימים יכניסו רווחים יפים לבעליו.

קידום אתרים הוא למעשה הבאת האתר אל העמוד הראשון במנועי החיפוש הנפוצים, מתוך הבנה כי הגולש הממוצע כלל לא עובר אל דפי הנתונים הבאים.
מקדמי האתרים פועלים בשיטות עבודה המבוססות על ידע מקצועי ונסיון רב. עבודתם היסודית צפויה להביא אתרי אינטרנט להמצא בראש תוצאות החיפוש בגוגל ובכך ליהנות מגולשים רבים אשר יבקרו בהם.

קידום אתרים במבחן התוצאה

מטרתו של קידום אתרים היא לאפשר לנו כגולשים למצוא תוצאות רלוונטיות יותר, ולבעלי האתרים ליהנות מיתר פופולריות והגדלת הרווחים שלהם.

מחקרים קובעים כי אחוז גדול מגולשי האינטרנט המבצעים חיפוש רנדומלי במנוע חיפוש, כלל לא טורחים לבקר בעמודים העוקבים אחר העמוד הראשון.
אתרים הממוקמים בראש תוצאות החיפוש, גורפים את כל הקופה ולא משאירים כמעט שרידים לכל אלה המשתרכים מאחור. זו בעצם תמצית הקרדינליות בתהליך של קידום אתרים במנועי חיפוש.