יום שני, 8 בנובמבר 2010

אתרים

אתרים ונגישות למידע

המידע החיוני, החשוב והזמין ביותר שנמצא היום במרחק הקלקה על העכבר הוא אתרים ברשת האינטרנט. בעבר, כדי למצוא מידע מכל סוג שהוא, המידע היחיד שהיה נגיש לרשות המחפש היו ספריות עירוניות, מידע שנרכש בלימודי השכלה על רמותיה השונות ומידע מפה לאוזן.

הגישה למידע בספריות וספרים דרש למעשה יציאה פיזית מהבית וגם אם כבר היו ספרים על המידע שהייתם מעוניינים לחפש, היה עליכם לבצע חיפוש מעמיק וארוך. מציאת מידע בספרות מחקר דורש חיפוש שהוא לעתים מייגע ודורש מאמץ עד להגעה למידע הנכון. בנוסף לאי הנוחות בחיפוש, מידע שהועבר מפה לאוזן לא היה מספיק מעמיק או מהימן על מנת שתוכלו להתבסס עליו.

הנגישות למידע הפכה קלה יותר עם התפתחות רשת האינטרנט, אז הוקמו אתרים רבים שבהם מאגרי מידע נגישים לכל אחד. אתרים אלו ואחרים צצים מידי יום כפטריות אחרי הגשם. כל אתר מתמחה ועוסק בתחומים שונים שמהם יכולים גולשים רבים לשאוב מידע.

אופציות שימוש באתרים

כאמור, הקמתם של אתרים רבים ומגוונים יצרה למעשה את האפשרות לרכוש כל מידע שאתם מעוניינים דרך האינטרנט. היתרון המשמעותי ביותר של אפשרות חיפוש מידע באתרים היא הנגישות המהירה אליהם. במקום לקום מהספה וללכת לחפש מידע שייקח לאתרו זמן רב, כל מה שצריך לעשות הוא רק להפעיל את המחשב ולגלוש באינטרנט.
הקלדת הנושא במילה או שתיים במנוע החיפוש השונים תיתן לכם תוצאות של אתרים רבים לבחירתכם שבהם תוכלו למצוא את המידע בו אתם מעוניינים. היתרון הגדול הוא כמובן גם בכמות אפשרויות הבחירה של המידע. לעתים נכתב על הנושא מידע רב ברשת האינטרנט ולכן כמות האתרים תהיה רבה ותוכלו להיעזר במספר רב של אתרים גם כדי להצליב מידע.

לא רק מידע מסוגים שונים ניתן למצוא באתרים שונים באינטרנט. האפשרות לבצע פעולות נוספות בצורה פשוטה וקלה בלי לצאת מהבית התפתחה גם כן בשנים האחרונות. כל מיני סוגים של פעולות כמו תשלום חשבונות באמצעות אתרים של בנקים, עיריות, אוניברסיטאות ועוד, חוסכים ללקוח זמן יקר. אותם מוסדות יוצאים נשכרים מכך, מכיוון שהאפשרות לשלם דרך האתרים שלהם היא יותר קלה ופשוטה עבור הלקוחות וכך גם יותר אנשים ישלמו להם ללא עיכוב.

אתרים ומידע לא מהימן

לזמינות של מידע באינטרנט יש גם את החיסרון הכי מוכר שלה. לא כל מידע שתמצאו באתרים באינטרנט יהיה מהימן ואיכותי מספיק. אם אתם מחפשים מידע לצורכי מחקר לדוגמא, רצוי להסתמך יותר על ספרות מחקר בספריות לימוד. המידע באינטרנט נכתב לרוב על ידי גולשים שאינם בהכרח מומחים. ניתן למצוא סילופים או טעויות רבת במידע וזה הסיכון העיקרי.

מסיבה זו, רצוי לבדוק בצורה קפדנית את המידע שלקחתם מאתרים באינטרנט ולא לקחת את כל מה שנכתב כמובן מאליו.